طراگاه | مرجع دکوراسیون منزل، معماری داخلی و طراحی داخلی

ورود / ثبت نام
FA EN

« به همکاران خود در طراگاه بپیوندید »

محمد اسدالهیروناک رافتاکبر تقی زادهShaqayeq Abaszadeشرکت رویا طرح داخلیفرهاد علیزاده افشارمهدی مصلحیفریناز رضویکسری سعادت جورضا جلیلی مدیر فروش و مشاور اجراییآذران پلاستیک azaran-plasticuser 5
هم اکنون ثبت نام کنید یا وارد شوید
« بازگشت

بازشناسی کار گروهی در بررسی آثار گروه معماری Hobart studio 1+2 Architecture

“بهترین ایده ها زنده خواهد ماند” این شعار گروهی است که با همکاری، فضاهایی معقول و غنی را خلق میکند.

بازدید : 4,890 بار

27 آبان 1394

چاپ صفحه

ایمیل

نظرات

همکاری کلمه ­ای ست که این روزها معنای فراتری یافته است ودرعین حال واقعیت کار به این شیوه، همیشه چالش بر­انگیز بوده است. استودیو معماری 1 + 2 هوبارت، همکاری را به عنوان یک اصل اساسی مد نظر قرار داده است.در اینجا به بررسی این موضوع میپردازیم با طراگاه همراه باشید.

ذخیره عکس

استودیو معماری 1 + 2 هوبارت دریافته ­اند که شما نمی­توانید ارزش ایجاد گروهی از مردم به منظور هم فکری با یکدیگر را برآورد نمایید. حتی نام­گذاری این عمل به گونه­ای انجام شد که مفهوم این شیوه­ ی کار را برساند، به طوریکه سه نفربهتراز دونفر هستند. همکاری ممکن است بین اعضای استودیو ویا بامشتریان، سازندگان، توسعه­ دهندگان ومشاوران باشد. مدیران می­ پذیرند که هریک ازآنها می­تواند تأثیرقابل توجهی بر محصول نهایی داشته باشد، اما بر این نکته نیز باوردارند که همواره بهترین­ ا یده­ ها باقی خواهند ماند. و همانطور که فرد ورد (Fred Ward ) گفت، “اگر شما در رابطه با رویکرد همکاری راستگو و صادق هستید، همیشه نفر پنجم و یا ششمی وجود داردکه پشت میز می نشیند، که هزینه کاررا پرداخت می­کند، و همه چیز را کاملاً تغییرمی­دهد.

ذخیره عکس

شرکت معماری 1 + 2 چهارده سال پیش با سه مدیر: فردورد ( Fred Ward )، کَت هال (Cath Hall) ومایکوردوو (Mike Verdouw) تشکیل شد. فارغ­ التحصیلان دانشگاه تاسمانی (the University of Tasmania)، که قبل ازتشکیل شرکت، هر یک مدتی را صرف کار برای معماران دیگرنمودند وطی آن مدت به طور تصادفی یکدیگر راملاقات کردند. درنتیجه، آنها دارای اساتید مشترک بودند ایده­ های قوی نه منشاء، بلکه نتیجه یک واکنش به محدودیت­ها هستند. موضوعات مشترک فضایی ومادی بین طرح­های معماری 1 + 2 وجوددارد، اما تفاوت های زیبا شناختی در آنها قابل مشاهده است. همکاری و یادگیری جمعی، سبب پیوند کارها می­شوند. 

شرایط اقتصادی نیزبرتمام پروژه­ ها تأثیردارد. بودجه می­تواند کمترازیک چهارم بودجه­ ی سایر پروژه­ ها باشد، درحالیکه مواد یا نیروی کارمی­تواند گرانترباشد، بنابراین پروژه­ ها نیازمند اتمام به روش غیرمستقیم و خلاق به منظور به حداکثررساندن عملیات، اما به حداقل رساندن هزینه می­باشد. مدیران در مواجهه با محدودیت­ ها ناچار به گرفتن تصمیمات اساسی هستند که بر هرحرکت طرح, تأثیر می­گذارند. اینجاست که همکاری، حیاتی است. برگزاری جلسه بامجری درآغاز پروژه وایجاد استراتژی به منظور محدود کردن بودجه یک اتفاق منظم این استودیواست. ازنظرمادی، گروه تمایل به استفاده ازمحصولات خام دارد، تا زیبایی خود محصول حفظ گردد. این رامی­تواند از الوارحصارچوبی خانه خلیج ماریون (Marion Bay House) و صفحه های چوبی خانه رزویل (Roseville House) مشاهده نمود.

ذخیره عکس

به لحاظ فضایی، چندین استراتژی دربرنامه­ ها و بخش­های شرکت در نظر گرفته شده ­اند. اصل نخست، جداسازی مکان­های خصوصی وعمومی است. خانه خلیج ابری (Cloudy Bay House) دارای دو بخش مجزااست، یکی محصور یا حفاظت شده ودیگری باز وبرای افزایش دسترسی به آفتاب ومناظر که عمدتاً با شیشه ساخته شده است. خانه خلیج ماریون (Marion Bay Hous  ) نیز این اصل را درطرح، با مکان­های خصوصی وعمومی که به وسیله دیوارهای چوبی وسالن ورودی تقسیم شده، منعکس می­کند. اصل دوم ایجاد پیچیدگی برای فراهم آوردن کیفیت فضایی متنوع بدون اتاق­های اضافی است.

درون خانه رزویل (Roseville House)، ارتفاع سقف غرفه، به منظورایجاد فضایی صمیمی برای صبحانه در مجاورت آشپزخانه کم شده است. درخانه­ های خیابان لیوینگستون (Livingston Street Houses)، به خصوص خانه شماره 1، بالای میزغذاخوری ارتفاع سقف کاهش می­یابد وبه طرز ظریفی گوشه­ای ازفضای موجود برای خواندن وتماشای تلویزیون تعریف شده، به طوریکه فضای آرام ویا محصوربیشتری وجوددارد. اصل سوم شامل استفاده مشترک ازفضاهای مجاور به منظور ایجاد کیفیت فضایی است. آپارتمان­های خیابان لیورپول (Liverpool Street Apartments) متکی براین استراتژی هستند.

ذخیره عکس

دربحث تأثیر رویکرد مشارکتی معماران برنتایج نهایی، داستان­های متعددی پدیدارمی­شود. آنها به عنوان یک تیم، ازسفرهای مشترک بسیاری به جزیره­ ی بروونی (Bruny Island) به منظور شناسایی مکان خانه خلیج ابری (Cloudy Bay House) وطرح­های خانه خلیج ماریون (Marion Bay House) صحبت می­کنند. به عنوان مثال در مورد پروژه ی کات (Cath) یک جمله موجب تغییر در روند پروژه شد: “من فکرمیکنم خانه نیازبه چرخش 90 درجه دارد” ، به معنای واقعی کلمه سبب تغییر پروژه در صبح روز بعد گردید. در ارتباط با خیابان آپارتمان لیورپول، همکاری با شورای محلی، مشتری وسازنده طرح­ها، بودجه وبرنامه کار را تغییر داد.

مشتری اصرار داشت که سه آپارتمان درهرطبقه با مساحت کم وجود داشته باشد، که نیاز به طراحی استراتژیک درهر قسمت را به وجود آورد. این شورا الزام به تامین به پارکینگ نرمال را در راستای حمایت از زندگی در شهری با مساحت کوچک لغوکرد. فراترازاین داستان­های خاص، مدیران درباره لذت و یادگیری که ازهمکاری نزدیک با مجریان و تغییری که این روش بر روی هزینه­ ها ویا غنی ­تر شدن کیفیت اولیه پروژه­ ها صحبت می­کنند جایی که همه به مشارکت تشویق می­شوند.

نظرات خود را با ما در طراگاه به اشتراک بگدارید.


بازدید : 4,890 بار

27 آبان 1394

چاپ صفحه

ایمیل

نظرات

مطالب مرتبط »

ویدیوهای پیشنهادی »

نظرات ( 0 )

هیچ نظری ثبت نشده است

ثبت نظر شما

قبل از ارسال نظر ، قوانین و ضوابط سایت را مطالعه کنید

تگ ها



تگی ثبت نشده است

مطالب محبوب »

Saturday , 03 December , 01:53